Telefoneren

Telefonisch overleg met uw arts.

U hebt het al gemerkt, de telefoon staat bij ons niet stil.Het is een essentieel instrument om ons te organiseren en afspraken te maken.

U kan ons helpen om de telefoongesprekken zo efficiënt mogelijk te maken:

Voor een afspraak belt u zoveel mogelijk tijdens de openingsuren van het secretariaat, of nog beter: maak een login via onze website, dan kan u via het internet een afspraak maken. Als er online geen afspraken meer mogelijk zijn, bel dan gerust toch even, dan zoeken we samen met u de beste oplossing.

Als u op raadpleging komt, bekijk dan altijd uw voorraad chronische medicatie, zo kunnen we de correcte voorraad voorschrijven tot het volgend consult.

Soms hebt u een korte vraag, hebben we afgesproken om even te overleggen over een resultaat, of weet u niet zeker of je best langs komt met een probleem of nog even wacht.

Op zo’n moment is het handig om te bellen en uw arts aan de lijn te vragen. Anderzijds is het voor u als patiënt en voor ons als huisarts storend om tijdens een raadpleging onderbroken te worden door enkele telefoongesprekken. Het kan dan ook zijn dat de secretaresse uw gegevens noteert en wij hiervoor terug bellen.